L'objectiu d'aquest petit treball era inventar-se una notícia falsa que incités que la gent del carrer tragués conclusions precipitades i equivocades per falta d'informació. Així es podria demostrar que quan llegim notícies, ens refiem massa del que està escrit sense qüestionar-nos l'origen de les fonts i deixant-nos emportar pel caire de les paraules i dels números donats. En aquest cas, el resultat ha estat el següent:
Després de
preguntar a 8 persones a la Rambla de Gavà, 7 d’aquestes coneixien algú que
utilitzava lents de contacte habitualment. D’aquestes 7, 2 afirmaven que
sofrien algun dels símptomes, i d’aquestes 2, només 1 firmaria a favor de
prohibir les lents de contacte.
Gran part de la
gent a qui vam llegir la noticia se la van creure, però donat que és un
producte molt comercialitzat, no volien firmar a favor de la prohibició.
Per tant, per concloure,
podem afirmar que quan s’utilitzen números i percentatges i un vocabulari
aparentment especialitzat, la gent tendeix a creure-s’ho encara que la validesa
d’aquesta notícia sigui nul·la. Tot i això, en aquest cas, com que és un
producte que s’utilitza molt, la gent confiava que els símptomes no eren gaire
greus ja que si no, no es vendrien.
No hay comentarios:
Publicar un comentario